Terug naar Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jim - WaarBenJij.nu Terug naar Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jim - WaarBenJij.nu

Terug naar Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Jim

01 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

Zaterdag ochtend met Iris de bus genomen naar Kep, een plaatsje wat oostelijker van hier. Eerst even rondgekeken op de "crab market" waar vele soorten gegrilde en rauwe vis, garnalen en inktvis te vinden was. Het enige dat we er niet zagen was krab, maar die zullen waarschijnlijk in netten zitten in het water om ze vers te houden. Daarna een route gelopen door het national park. Flink berg op over kleine, gladde paadjes door het bos/jungle. Bek af terug gekomen aan de kustlijn. Daar een relaxt plekje uitgezocht en in een hangmat gekropen. Er stond krab op het menu dus dat besteld, eerste keer en het smaakte goed! Al heb ik nog steeds niet helemaal door hoe zo'n beest precies ontleed moet worden. Einde van de middag de bus terug genomen naar Kampot voor een douche en wat eten.
Waar zaterdag het weer erg lekker was, droog en niet te heet was het zondag veel buien. Een massage van een uur genomen bij "seeing hands massage", waar de massages worden gegeven. Voor blinden is het hier een stuk moeilijker dan in Nederland dus het is een goed concept, en $4 voor een uur is ook goed zou ik zeggen! Daarna een douche genomen en jawel, scary movie 5 gekeken bij The Magic Sponge, inmiddels een vaste stek voor o.a. eten. De rest de middag met Iris daar blijven hangen vanwege de regen.

Maandag ochtend ging iris terug naar Phnom Penh voor haar vlucht naar Nederland en voor mij is dit de laatste dag in Kampot. De dag heel relaxt doorgekomen met het kopen van souvenirs, eten en drinken (the kampot life?). 'S avonds live muziek bij The magic Sponge en daarna gaan slapen.
Dinsdag om 7uur een bus genomen naar Phnom Penh. De bus was overvol en ik was blij dat ik een stoel had, in plaats van een klein plastic kinder stoeltje (hier zijn dat geen kider stoeltjes maar normale stoeltjes) in het gangpad. Wel een grappig gezicht! In Phnom Penh spullen gedropt bij een guesthouse en een motorbiketaxi genomen naar de killing fiels. Dit is de bekendste van de vele "killing fields" in Cambodja. Het was uitstekend geregeld, je kreeg een headset waarop je het nummer kon invoeren van de plek of het object waar je bij staat en krijg er dan informatie over. Er waren meerdere talen beschikbaar en wonderbaarlijk genoeg zelfs Nederlands!? Het was een heel indrukwekkende plek waar ik weer meer duidelijkheid kreeg over de Khmer Rouge tijd. Er is een groot memorial gebouwd waarin een vitrine staat van 17 verdiepingen. De onderste bevatte kleding van de mensen die er zijn vermoord, daarboven een heel aantal verdiepingen waar in totaal rond de 2000 schedels liggen, daarboven vele andere botten. Het is een rare plek vooral omdat er op de plekken waar de massagraven zijn nog steeds overblijfselen van botten te zien zijn. Die komen in het zicht doordat de regen steeds weer een laagje grond wegspoelt. Er valt nog veel meer over te vertellen maar hier laat ik het bij, met twee andere Nederlanders een tuktuk terug genomen naar het centrum. Daar ergens wat gedronken en in gesprek geraakt met een Amerikaan. Na wat leuke maar diepgaande gesprekken ging deze verder maar niet voor hij mijn drankjes had afgerekend. Daarna even aan op de boulevard bij de rivier gaan zitten tot het donker werd.
Gister om 9 uur de bus genomen naar Ho Chi Minh, Vietnam. Na enig oponthoud bij de grens rond 5uur aangekomen. De busstop was 9km van het vliegveld waar ik heen moest maar ik besluit toch het eerste stuk te lopen. Na een uur stop ik om wat te eten en daarna een motorbiketaxi verder genomen. De bestuurde was een zeer bedreven maar enorm snelle rijder. We schoten tussen auto's door, voor auto's langs en nog net niet door auto's heen. Jammer genoeg was ik te druk met me vasthouden om te kunnen filmen. Op het vliegveld ingecheckt voor m'n vlucht naar Hanoi. Daar aangekomen net als de eerste dag dat ik aankwam in Hanoi een minibus genomen naar het old quarter en ingecheckt bij een hotel om half 2.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12857

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Sti Lanka

15 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

Colombia

29 Oktober 2015 - 29 December 2015

Midden Amerika

28 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Vietnam, Cambodja en een beetje China

Landen bezocht: