Back home - Reisverslag uit Escharen, Nederland van Jim - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Escharen, Nederland van Jim - WaarBenJij.nu

Back home

Blijf op de hoogte en volg Jim

04 Augustus 2013 | Nederland, Escharen

Vrijdag besteed in Hanoi met wat rondlopen en het kopen van de laatste souvenirs. 's Middags in het hotel een film gekeken en daarna naar het meer gegaan om aapjes te kijken. Figuurlijk dan maar er is genoeg te zien omdat het een samenkomst van mensen is die daar bezig zijn met ontspannen, yoga, gewichtheffen, hardlopen, enzovoorts. Na een tijdje kwam er een meisje van 20 bij me zitten die vroeg of ik met der wilde praten omdat ze graag haar engels wilde verbeteren. Zo gezegd zo gedaan en voor ik het wist was het ruim anderhalf uur later. Daarna wat gaan eten en voor de laatste keer m'n tas ingepakt. Rond 10 uur gaan slapen om een beetje uit te kunnen rusten aangezien ik morgenvroeg om half 6 vertrek..
Zaterdag om half 6 de taxi in naar het vliegveld. Eenmaal in de licht sliep ik meteen weer. Toen ik wakker werd. Stond er nog een "ontbijtje" en wat sinaasappelsap voor m'n neus. Snel naar binnen gewerkt want we waren al aan het dalen. Deze keer was het iets lastiger om een transitvisa te krijgen voor Guangzhou waar ik wederom een lange overstap had. Het is pas sinds kort mogelijk een transitvisa te krijgen hier en dat was duidelijk. Een uur later en een andere stempel als de vorige keer in m'n paspoort dan toch gelukt. Zo snel mogelijk de metro genomen naar een safaripark een uur van het vliegveld. Al met al kwam ik daar rond 1uur aan. Het park was zeker de moeite waard, het is opgedeeld in "continenten" met in dat gedeelte dieren ie daar leven. Dat gedeelte van het park was meer een dierentuin maar er was ook een groot gedeelte waar je met een treintje een soort safari kon doen. Het park is enorm en heeft de grootste concentratie witte tijgers. Toen het park ging sluiten nog even de stad ingegaan. Het werd langzaam donker en overal gingen lampjes aan. Maar dan ook echt overal! De kade aan de rivier werd geheel verlicht, de gebouwen, bomen, boten, muren, bruggen, enzovoorts. En dan niet zomaar verlicht, nee constant veranderende kleuren. Teruggekomen op het vliegveld er een uur over gedaan om door de douane en paspoortcontrole te komen. Dorstig een flesje water gaan kopen, $4 voor moeten afrekenen(!), daarvoor kreeg ik er in Vietnam en Cambodja een stuk of 20.. Nouja zal er maar aan wennen.
De vlucht naar Amsterdam vertrok om 12uur 's avonds, een mooie tijd want daardoor het grootste deel van de vlucht van 11.30u kunnen slapen. Om 6uur aangekomen op Schiphol, drie kwartier eerder dan verwacht. Al had deze reis van mij nog wel langer mogen duren, toch wel weer erg blij om Elien m'n ouders en de rest weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 12845

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Sti Lanka

15 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

Colombia

29 Oktober 2015 - 29 December 2015

Midden Amerika

28 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Vietnam, Cambodja en een beetje China

Landen bezocht: