Heenreis en eerste dag China - Reisverslag uit Kanton, China van Jim - WaarBenJij.nu Heenreis en eerste dag China - Reisverslag uit Kanton, China van Jim - WaarBenJij.nu

Heenreis en eerste dag China

Blijf op de hoogte en volg Jim

29 Juni 2013 | China, Kanton

Vrijdagochtend met Elien naar Schiphol gegaan. Na het inchecken nog even een laatste kingdeal verorbert en daarna het vliegtuig in. Prima vliegtuig met prima service. Ondanks de lekkere (vliegtuig)maaltijden en het touchscreen in de stoel voor me met talloze films en series e.d. was het toch een lange zit. Na ruim 11 uur vliegen om kwart over 6 plaatselijke tijd aangekomen in Guangzhou, China. Mijn volgende vlucht, naar Hanoi, Vietnam vertrekt pas om 21.15. Gelukkig was het geen probleem om een transfervisum te krijgen zodat ik het vliegveld af mocht. Na het tappen van wat Chinese flappen een metrokaartje gekocht naar de stad. Guangzhou is de derde grootste stad van China maar er spreekt werkelijk niemand een woord engels. Lezen werkt hier ook niet want ze gebruiken alleen karakters, gelukkig is de metro daarop een uitzondering want daarbij staat onder de naam van elk station de engelse vertaling. Na ruim vier uur rondgelopen te hebben in enorme hitte (35+) ben ik maar een tijdje op een bankje in de schaduw gaan zitten. Na een half uur nog zo'n 3uur rondgedwaald door de stad. Belande in een immens groot winkelcentrum, waar ik ben verdwaalt. Qua grootte is het denk ik bijna te vergelijken met de bebouwde kom van Escharen, te ziek voor woorden. Ik begon toen toch flink moe te worden gezien de hitte, het lopen, de slechte nachtrust in het vliegtuig en het tijdsverschil. Daarom maar de metro genomen naar het vliegveld.

Wat me opvalt in deze stad is dat tot een uur of half 11 alle wegen uitgestorven waren, grote 4 tot 6 baans wegen waar helemaal niemand te zien is. Vanaf half 11 begon iedereen volgens mij wakker te worden, de wegen stroomde vol met de meest oude volkswagens tot de duurste audi's, mercedes en lexus.

Aangezien ik nog een goeie 4,5 uur de tijd heb voor de volgende vlucht heb ik toch maar een account aangemaakt op deze site. Je kan je emailadres hier ergens invullen om op de hoogte te blijven van nieuwe posts!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 12927

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 01 Augustus 2018

Sti Lanka

15 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

Colombia

29 Oktober 2015 - 29 December 2015

Midden Amerika

28 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Vietnam, Cambodja en een beetje China

Landen bezocht: